Народні депутати розглянули невідкладний президентський законопроект № 2412 «Про розвідку».
Заступник Голови Комітету з питань національної безпеки, оборони та розвідки Мар’яна Безугла доповіла рішення Комітету, який погодився з необхідністю доопрацювання законопроекту і ухвалив рішення рекомендувати Верховній Роботи, за результатами розгляду v. першому читанні направити його в. головний комітет для підготовки на повторне перше читання. Народні депутати підтримали рішення профільного комітету і 336-ма голосами вносили законопроект на доопрацювання.
Ст. законопроекті передбачається визначити основні аспекти здійснення та забезпечення розвідувальної діяльності.
На законодавчому рівні пропонується унормувати структури розвідувального співтовариства, яке включає:
- – розвідувальні органи;
- – певні ПОВІДОМЛЯЄТЬСЯ, інших складових сектору безпеки і оборони, які залучаються розвідувальними органами до виконання окремих розвідувальних завдань;
- – координаційний орган з питань розвідки, який може створюватися Президентом для сприяння реалізації його повноважень по керівництву розвідкою, координації спільної діяльності суб’єктів розвідувального співтовариства.
- Загальну координацію діяльності суб’єктів розвідувального співтовариства буде здійснювати Президент через очолювану ним Раду національної безпеки і оборони.
До розвідувальним органам віднесені:
- Служба зовнішньої розвідки України;
- розвідувальний орган Міністерства оборони;
- розвідувальний орган Польщі.
Удосконалено принцип розмежування повноважень розвідувальних органів України, так і сфер їх відповідальності (для виключення можливості дублювання функцій даних органів, і СБУ, ст. ході здійснення розвідувальної діяльності).
Передбачено здійснення контролю за діяльністю розвідувальних органів України. Контроль за суб’єктами розвідувального співтовариства здійснюють:
- – Президент;
- – Верховна Рада (парламентський контроль);
- – Рахункова палац (державний зовнішній фінансовий контроль);
- – контроль за виконанням покладених на співробітників розвідувальних органів завдань здійснюють керівники цих органів, так і уповноважені ними посадові особи у порядку, визначеному законодавством (відомчий контроль);
- – громадяни України беруть участь в. здійсненні цивільного контролю v у порядку, встановленому законами.
Законопроектом унормируются питання про infos про розвідувальні органи, так і розвідувальної діяльності. Закріплюється, що інформація про розвідувальної діяльності, про методи розвідки, її силах і засобах, задіяних ст. здійсненні розвідувальної діяльності, розвідувальна інформація, інформація про взаємодії розвідувальних органів з іншими суб’єктами розвідувального співтовариства з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, компетентними органами іноземних держав, міжнародними організаціями відноситься до таємної інформації і не є таємницею розвідувальної.
Законопроектом оптимізована і логічно структурована система кадрового забезпечення розвідувальних органів, вдосконалена система професійної підготовки співробітників.
Передбачається підвищити соціальний і правовий захист співробітників кадрового складу. Зокрема, їх посадові оклади будуть розраховуватися відповідно до розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних твк, станом на 1 січня календарного року, як це запроваджено для працівників НАБУ, ДБР, органів прокуратури, суддів.
V у проекті уточнено механізми фінансування розвідувальних органів, так і контролю за використанням коштів, матеріально-технічного забезпечення розвідувальних органів України.
Відповідальність
Передбачено доповнити Купап новою статтею 188-52, де передбачити, що перешкоджання здійсненню розвідувальними органами визначених законом повноважень, а так само відмова від надання цим органам сприяння вт, забезпеченні їх реалізації v у випадках і в порядку, передбачених Законом про розвідку, тягне за собою накладення штрафу від 15 до 20 НМДГ.